středa 7. listopadu 2012

Renovace sedacího nábytku


Snad téměř každý mladý člověk, který si zařizuje svůj domov, pro začátek nepohrdne alespoň nějakým  kouskem staršího nábytku. Než se tedy otřepe z prvotních, ne malých, výdajů pro své živobytí. To byl i náš případ. V jídelně používáme stůl, židle a sedačku z dřívějšího manželova pokoje - tehdejší lakovaný obývákový set nábytku z roku 1969. 

A protože mi dezén potahů nepřišel zrovna oku libý, přemýšlela jsem, co s tím. Zda si koupíme něco nového, nebo něco vymyslím. Nakonec jsem usoudila, že by nové židle a stůl s řáděním dětí brzy doznaly své. Nakonec jsem koupila jednobarevný potah. Aby nebyl příliš fádní a nezajímavý, oživila jsem jej ručně vyšívanými květy jiřin.


potah nábytku před renovací

Pro vyšití květu jiřin mě inspiroval starší podzimní  Kreativ Praktické ženy. Květy jsem si nejprve tužkou nakreslila a podle potřeby zvětšila "by očko" na bílý průsvitný papír. Poté jsem vzor překreslila krejčovskou křídou na látku a snažila se jej vyšít. Velké květy jsem nakonec pro zbytečné zdržování na látku ani nepředkreslovala a vyšívala jsem stonkovým a předním stehem přímo podle zvětšené předlohy. Nakonec jsem židle a sedačku nechala znovu očalounit.








Snad se mi tolik časově náročná práce vydařila. Alespoň já jsem spokojená a doufám, že nějaký ten rok bude nábytek sloužit.
__________
Klíčová slova: renovace, nábytek, židle, pohovka, vyšívání

Žádné komentáře:

Okomentovat